Sinkretizam u umetnosti-zvuči komplikovano. Međutim, učenici Srednje škole UŠĆE do objašnjenja ovog pojma došli su na praktičan i mnogo jednostavniji način, nego što im to nudi definicija iz Teorije književnosti.
Da je sinkretizam spoj dveju ili više umetnosti, učenici su zaključili na osnovu upoznavanja sa životom i radom Aleksandra Sergejeviča Puškina. Pesnik ruske duše, kako ga mnogi nazivaju, imao je vrlo uzbudljiv, ali i težak život. Genijalan, osporavan, cenzurisan, progonjen i na kraju priznat, bio je uzor mnogim umetnicima, ne samo iz sfere književnosti.
O tome svedoči kultni film Miloša Formana Amadeus, dobitnik čak 8 Oskara, koga su učenici sa zanimanjem pogledali, a čiji je scenario pisan po uzoru na kratku Puškinovu dramu-Mocart i Salijeri. Takođe, po ovoj tragediji je Nikolaj Rimski-Korsakov komponovao istoimenu operu.
Puškin je donekle odgovoran što je čuveni italijanski dvorski kompozitor-Salijeri predstavljen kao neko ko je sve vreme bio ljubomoran na Mocarta, tj. na njegovu genijalnu sposobnost komponovanja, a možda i odgovoran za njegovu smrt. Salijeri u Puškinovoj tragediji truje Mocarta da bi spasao svet, verujući da posle njega, ako još poživi, niko više neće moći da stvori ništa vredno i dostojno njegovog dela!
-Bog, bog si, Mocarte – a sam to ne znaš: No ja to znam, da ja– kaže Salijeri.
Đaci su na osnovu svega zaključili koliko se različite vrste umetnosti prožimaju, ali i koliki je uticaj književne i filmske umetnosti na poimanje stvarnosti i prošlosti.
Da li je to sve zaista tako bilo, verovatno nikada nećemo saznati.