Nastava
Nastava u Školi je organizovana u malim grupama u prijatnom ambijentu i u odnosima međusobnog uvažavanja i poštovanja. Upisom u Srednju školu UŠĆE učenici ulaze u akademsko okruženje, gde Škola koristi nastavnu bazu fakulteta članica IOS-a, koji već imaju uspostavljenu saradnju za obavljanje stručnih praksi u preduzećima, javnoj upravi, advokatskim kancelarijama, sudovima, agencijama, bankama, privrednim komorama, privatnim firmama i drugim odgovarajućim organizacijama i ustanovama. U sopstvenoj režiji se organizuje praktičan rad u virtuelnoj simulaciji preduzeća, simulaciji suđenja, vežbanje besedništva, rešavanje ekonomsko-pravnih problema, osnivanju sopstvenih firmi, pisanju predstavki, tužbi, žalbi, poslovnih pisama, o kulturi poslovne komunikacije i sl. Cilj je osposobiti učenike da se u što kraćem vremenu uključe u proces rada kod poslodavaca ili da osnuju sopstveni biznis.
Srednja škola UŠĆE je jedinstvena ustanova po *kadrovskim potencijalima, gde je na najbolji mogući način uspostavljena veza između značajnog pedagoškog iskustva i mladosti. Ubrzane svakodnevne promena koje prate razvoj nauke iziskuju potrebe za novim znanjima, veštinama i sposobnostima, što zahteva od nastavnog kadra da prati rezultate novih naučnih i tehnoloških dostignuća. Saglasno tome, Osnivač Škole je posvećen ideji stalnog usavršavanja nastavnog osoblja, kako bi moglo adekvatno da odgovori na nove izazove u oblasti obrazovanja i da svojim učenicima prenese znanja koja su u skladu sa potrebama savremenog sveta. Da bi učenici stekli šira znanja, pored propisanih obaveznim nastavnim planovima i programima, u obrazovnom procesu, osim zaposlenih profesora u Srednjoj školi UŠĆE, učestvuju i profesori i asistenti sa fakulteta, koji su u sastavu IOS-a, kao i brojni gostujući predavači i stručni saradnici.
Škola poseduje savremeno opremljen prostor i učenicima u nastavi omogućava korišćenje savremenih informacionih tehnologija (elektronskih tabli, računara, tablet računara i sl), laboratorija, kreativnih radionica, tematskih učionica i sl. U elektronskoj đačkoj knjižici učenik može pristupiti snimljenim časovima nastave, elektronskoj biblioteci, vežbama i pregledu ocena po predmetima, kao i svim bitnim informacijama i aktivnostima vezanim za školu. Kontrolni zadaci iz pojedinih predmeta polažu se na tabletu.
Svaki učenik u Školi ima svoju kasetu u koju može odložiti knjige, školski pribor i sportsku opremu.
Radi veće bezbednosti učenika Škola raspolaže sistemom video nadzora.
Nastavnici
Nastavnik treba da:
- POSTAVI VISOKE CILJEVE U NASTAVI
- obezbedi prijatan , radni, podsticajni ambijent u učionici tokom časa
- suvereno i autoritativno vodi nastavu
- motiviše učenike da učestvuju u kreiranju i izvođenju časa
- PRATI NAPREDAK UČENIKA
- poseduje jasnu metodologiju za prepoznavanje , usmeravanje i unapređenje učeničkih sklonosti i talenata
- sposobnost da prepozna nivo znanja učenika i prilagodi nastavu kako bi svaki đak mogao da se uklopi u ritam izvođenja nastave
- pokaže razumevanje i znanje , prijatnost u ophođenju, kako bi se učenik osećao kao poštovana i uvažena ličnost
- svojim mentorskim odnosom pravilno usmerava obrazovanje i intelektualno napredovanje učenika
- POZNAJE GRADIVO ( UČENICIMA SU NA RASPOLAGANJU DVA PROFESORA PO PREDMETU I LINKOVANJE/ BG – TS)
- da poseduje adekvatno znanje iz svoje predmetne jedinice
- da poseduje veštinu izrade nastavnog plana i programa
- da suvereno vlada znanjem, prostorom i atmosferom prilikom izvođenja časa
- da poseduje autoritet pri iznošenju znanja i veštinu prenošenja na đake
- preuzme odgovornost prenošenja visokih standarda nastave
- da jasno i konkretno iznese svoje zahteve prema učeniku i njegovim obavezama i zadacima
- planira svoja predavanja na osnovu dinamike napretka đaka
- da sarađuje, usklađuje predavanja i sa uvažavanjem se odnosi prema linkovanim predavanjima iz BG ili TS
- PRECIZNO I JASNO OCENJUJE
- zna kako da ocenjuje svoj predmet u skladu sa zakonski propisanim uslovima
- da ocenjuje objektivno, racionalno i afirmativno
- da zna da obrazloži đaku i roditelju svaku svoju ocenu
- da ocenjivanjem produbljuje osećaj logičkog procenjivanja i samovrednovanja učenika
- ISPUNJAVA MENTORSKE OBAVEZE
- da prati rad i utiče na usavršavanje i produbljivanje znanja svog učenika
- da svojim profesionalnim i znalačkim stavom, kulturom ophođenja, pristojnim manirima i rečnikom bude uzor učenicima
- da blagovremeno obaveštava roditelje o radu učenika
- da bude u redovnoj komunikaciji sa učenikom i roditeljima, kako bi se ostvarila kontinuirana komunikacija
- SE OPHODI PREMA UČENICIMA
- da se prema učenicima ophode sa uvažavanjem
- da svojim primerom odražavaju duh i politiku škole
- da poštuju zakonski propisane norme ne podrivaju osnovne principe prava i slobode pojedinca, tako što će poštovati slobodu pojedinca, gajeći poštovanje i toleranciju prema različitim verama i uverenjima